Iklan

Tuesday, June 15, 2010

Cream Puff

Hello.  Saya tak berapa yakin hari ini ( nada mengeluh ..huh ~ ).  Tapi saya tak boleh macam gini.  Bangun! Wake up!!!  Ye..saya sudah bangun mandi dan makan tengah hari ( escaped my breakfast..bad diet..jangan tiru aksi ini).  Namun hari ini kembali bersemangat bile saye tengok ramai yang memberi respon terhadap bende ni...



I can't even believe myself! Just learn how to pipe this from Kak Syaz..thanks dear..

Adunan kedua yang lebih baik berbanding adunan pertama..oh, adunan pertama x dpt dipaparkan di sini  *sigh *
Berpanas menjaga suhu oven yang dah lama tak digunakan.  Macam kawal api masak lemang rasanya
Gemok-gemok tandanya sihat..(*__*)

 
Tadaa..baru keluar dari pusat pengeraman..


Yes! Berjaya membuat lubang di tengah = adunan saya menjadi!!

Sekalung terima kasih saya ucapkan kepada Kak Syaz kerana sudi datang ke rumah malah menemani saya membeli piping bag.  Sebagai pembuat kuih beliau telah menunjukkan saya semua kedai pembekal kek yang wujud di Kuantan ni.  Thanks to Paan and Naz as well coz you guys have volunteered to taste this product of mine.  Thank god you guys still alive!..Hee..Saya akan buat lagi untuk praktis supaya layak mengambil tempahan..tak mahu sekadar cantik di mata tapi rase hampeh! ( puff yang saya buat ni kebetulan mmg fotogenik, x payah suruh pose pon die dah tau wat orang terliur).

Hari mengeluh saya bertukar menjadi lebih baik setaip kali saya tatap foto-foto ini. 

p/s: Kepada Pizah, dan Anne selamat mencuba..jgn lupe share gambar kejayan kalian..saya di sini menanti!!!

2 comments:

G-HaD's said...

serius kecur air liur!! xfhm le mcmna puff ni..mcmna die di piling??klu pipe piling i tau le..huuu...nina,t'ingin nak rase ;P muke x malu....hahahaha

nin said...

hee..saya juge kecur air liur tiap kali menatapnye..tapi even kak syaz yg da slalu wat pon kate "puff ni unpredictable, even org da slalu wat pon ade mase xnak naek "

betol kate beliau sbb 2nd time i wat x brape jadi..huhu..